Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
Czcionka
Treść

Polityka Bezpieczeństwa Pacjenta

 

Zgłoszenie Zdarzenia Niepożądanego (ZN) przez Pacjenta lub Osobę Bliską

   Zgłoszenie zdarzenia niepożądanego przez pacjenta lub przez osobę bliską

 

Czym jest zdarzenie niepożądane? 


Zgodnie z Ustawą o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta (Dz.U. 2023 poz. 1692), zdarzenie niepożądane to:
Zdarzenie, które miało miejsce w trakcie udzielania, w wyniku udzielenia lub zaniechania udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej, powodujące lub mogące spowodować negatywny skutek dla zdrowia lub życia pacjenta. Może to być m.in.:
–zgon,
– uszczerbek na zdrowiu,
– rozstrój zdrowia,
– nagłe zagrożenie życia,
– konieczność hospitalizacji lub jej przedłużenia,
– uszkodzenie ciała lub płodu.
Nie stanowi zdarzenia niepożądanego sytuacja, w której wystąpił spodziewany efekt prawidłowo udzielonego świadczenia.

Kto może zgłosić zdarzenie niepożądane?


Zgłoszenia może dokonać każda osoba, która:
• była uczestnikiem zdarzenia (np. pacjent, członek personelu, opiekun),
• była jego świadkiem.

Jak zgłosić zdarzenie niepożądane?


E-mailem: na adres 📧 biuro@przychodnia-wisnicz.pl

Formularz zgłoszenia dostępny w zakładce „Polityka bezpieczeństwa pacjenta” na stronie:🌐 www.przychodnia-wisnicz.pl lub w naszych placówkach. Można go wysłać e-mailem lub wrzucić do oznakowanej skrzynki „Zdarzenia niepożądane” znajdującej się przy rejestracjach w:
 Przychodni Rejonowej w Nowym Wiśniczu,
 Ośrodku Zdrowia w Królówce,
 Ośrodku Zdrowia w Muchówce.

Pocztą tradycyjną:
📮 SPG ZOZ w Nowym Wiśniczu
ul. Podzamcze 4, 32-720 Nowy Wiśnicz

Uwaga:

Zgłoszenie może zostać dokonane bez użycia formularza również anonimowo – jego wypełnienie nie jest obowiązkowe, choć jest pomocne.
W zgłoszeniu warto uwzględnić:
• datę i godzinę zdarzenia,
• miejsce zdarzenia,
• opis sytuacji – jak najdokładniejszy.
Osobiście:
• W formie pisemnej – złożone w Rejestracjach naszych placówek.

Co dzieje się po zgłoszeniu?


• Każde zgłoszenie analizuje Zespół ds. jakości, powołany przez Kierownika Zakładu.
• Celem zgłoszenia nie jest szukanie winnych, lecz:
o przeprowadzenie rzetelnej analizy,
o wyciągnięcie wniosków,
o wdrożenie działań naprawczych i zapobiegawczych,
o poprawa jakości i bezpieczeństwa opieki nad pacjentem.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:


📞 14 612 87 92 wew. 9
📧 biuro@przychodnia-wisnicz.pl