SPOSÓB PRZYJMOWANIA I ZAŁATWIANIA SPRAW
Skargi/uwagi/wnioski do SPG ZOZ mogą być kierowane pisemnie, pocztą elektroniczną, telefonicznie lub osobiście.
- Kierownik SPGZOZ przyjmuje interesantów w sprawach skarg/wniosków w dni powszednie po wcześniejszym ustaleniu terminu w Administracji SPG ZOZ.
- Pracownik administracji przyjmujący skargi/uwagi/wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący skargę/wniosek.
- Wszystkie wniesione do SPG ZOZ skargi/uwagi/wnioski, bez względu na ich formę podlegają niezwłocznemu
- Nie podlegają rejestracji i rozpatrzeniu skargi, uwagi i wnioski anonimowe.
- Skargę/wniosek przekazuje się niezwłocznie do rozpatrzenia na ręce Zastępcy Kierownika ds. Lecznictwa lub osoby przez wyznaczonej przez Kierownika Zakładu.
- Jednostka organizacyjna SPG ZOZ lub osoba/osoby właściwe w przedmiocie sprawy zobowiązane są do dostarczenia niezbędnych dowodów, materiałów, informacji i wyjaśnień.
- Skargi/wnioski powinny być załatwiane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie trzydziestu dni od daty złożenia.
- Rozpatrywanie skarg/uwag/wniosków jest dokumentowane na piśmie i opatrzone podpisami osób uczestniczących.
- Zastępca Kierownika ds. Lecznictwa zawiadamia wnoszącego skargę/wniosek oraz Kierownika Zakładu o wynikach rozpatrzenia sprawy będącej przedmiotem skargi/uwagi/wniosku, a także o dokonanych rozstrzygnięciach, wydanych poleceniach lub podjętych środkach i działaniach.
W przypadku, gdy SPG ZOZ nie jest właściwy do rozpatrzenia otrzymanej skargi/uwagi/wniosku, niezwłocznie przekazuje się skargę/uwagę/wniosek właściwemu organowi zawiadamiając o tym fakcie skarżącego lub wnioskodawcę.